splashbonjour-

Trendy w projektowaniu graficznym w 2019 roku

Aspekty wizualne odgrywają ogromną rolę w dzisiejszej rzeczywistości. Podążamy za tym, co atrakcyjne, co wyróżnia się „z tłumu” lub po prostu za tym, co nam się podoba. Kierujemy się wzrokiem i z reguły to co widzimy definiuje to jak coś postrzegamy i klasyfikujemy. Z tego względu marki na całym świecie starają się stale podążać za zmieniającymi się trendami. W efekcie zmieniają się nie tylko kreacje reklam, ale także wygląd stron internetowych, a nawet logotypy.

Co roku specjaliści z branży zastanawiają się, co przyniesie kolejne 12 miesięcy: w jakim kierunku należy podążać, by spełniać oczekiwania konsumentów i przykuć ich uwagę, które z obecnych trendów będą dalej się rozwijać, które znikną zupełnie, a które ewoluują w nowym kierunku. Przewidywania i analizy pozwalają przygotować się na nadchodzące wyzwania. Ta wiedza jest cenna nie tylko dla szeroko rozumianego grona marketingowców, ale również dla każdego przedsiębiorcy, który aktywnie chce zdobywać nowych klientów i umacniać swoją pozycję na rynku.

Aby już bardziej nie wydłużać wstępu, przyglądnijmy się przewidywanym trendom graficznym w 2019 roku.

Wielki powrót gradientu

Gradient nie jest nowym pomysłem, ale od jakiegoś czasu można zaobserwować jak wraca do łask. Designerzy wykorzystują go w nowoczesnych adaptacjach, łącząc często ikonograficzny minimalizm z tonalnymi przejściami oryginalnych kolorów.

Świetnym przykładem jest logo Instagrama Reakcje na nową odsłonę znaku były różne, ale trzeba przyznać, że odbiorcom przyzwyczajonym do „trendującego” flat design użycie tonalnych przejść kolorów było zaskakujące i… może nieco „nienaturalne”. Jednak nie upłynęło dużo czasu i użytkownicy przyzwyczaili się do nowej ikony. Co więcej, wielu specjalistów na całym świecie zgadza się co do tego, że użycie gradientu będzie jednym z najważniejszych trendów w nadchodzącym roku.

Kolorystyka, która porywa odbiorcę

Bezpośrednio z gradientem wiążą się połączenia barw wykorzystywane w projektowaniu. Także i w tym przypadku trudno mówić o odkrywaniu przysłowiowej Ameryki, ale w kontekście używanych przez ostatnie lata stonowanych, pastelowych kolorów, nowe pomysły, które możemy już teraz obserwować wydają się być odważne. I rzeczywiście robią wyraźną różnicę. Ten trend będzie się tylko umacniał.

Kolor jest tym co wyróżnia markę. Według wieli ekspertów pierwszym elementem, który konsument widzi stykając się z marką jest właśnie kolor. Jasne, żywe i soczyste barwy wybijają markę na pierwszy plan. Takich właśnie zestawień kolorystycznych, często nietypowych należy oczekiwać w przyszłym roku.

Jak każda „mocna” zmiana, może wywoływać pewne obawy i pytania w rodzaju „Czy to rzeczywiście dobry kierunek dla mojej marki?”. Warto eksperymentować. Możecie zacząć od kreacji z wykorzystaniem koloru, który został ogłoszony kolorem roku 2018 przez Pantone – Ultra Violet.

Ręczne ilustracje, które wyrażają charakter marki

Prawdopodobnie każdy zdążył już zauważyć dedykowane ilustracje, które pojawiają się w sieci w kontekście brandów. Odręczne rysunki, grafiki izometryczne, komiksowe obrazki czy prace wektorowe stają się coraz bardziej popularne i pozwalają nadać nowy wymiar wizerunkowi. Są przede wszystkim czymś oryginalnym, pozwalającym wyróżnić się marce i podkreślić jej indywidualny charakter bardziej niż typowe sesje fotograficzne (nie wspominając już o zdjęciach stockowych).

Comments are closed.